Monday 7 December 2015

Testimoni Diri Sendiri Menggunakan Mary Kay Timewise Miracle Set


Hai! Kali ni Su nak share tentang Timewise Miracle Set yg memang sangat2 power! Fyi, Su gunakan Botanical Effects selama 9 bulan lepas tu terus bertukar ke Timewise Set. Tapi kannnnnnnnn…nak bagitahu ni Su rasa sgt menyesal sebab ambil masa yg sangat lama untuk tukar ke Timewise sebab Timewise sumpah is much much much much better and powerful than Botanical Effects! Haihhhhh mmg best sangat tak tahu macam mana nak cakap. Dan yg bestnya customer memang ramai yg gunakan Timewise Miracle Set ni. Su akan cerita satu-satu ya dari Cleanser sampailah ke Moisture Renewing Gel Mask.


Kiri 3-In-1 Cleanser- Formula Normal to Dry (NTD)
Kanan 3-In-1- Formula Combination to Oily (CTO)

Bila cuci muka tu akan rasa mcm ade biji halus, ala-ala scrub muka gitu. Sebenarnya cleanser ni mengandung microbeads yg sangat halus yang berfungsi untk membersih, melembut dan mengelupas kulit kita secara lembut. Bukan mengelupas yg pedih tu ya, ni mengelupas manja-manja untuk buang sel kulit mati. Didatangkan dlm 2 formula iaitu Normal to Dry (NTD) dan Combination to Oily (CTO). Su guna NTD. Bagi formula CTO cleasernya berupa gel jernih yang lebih kepada fungsi untuk mengawal minyak di muka. Lepas cuci tu kan kulit akan rasa sangat bersih dan lembut. Asyik nak belai je . Hehe


Moisture Renewing Softener 
Lepas Cleanser, kita pakai pula Moisture Renewing Softener yang lebih dikenali sebagai toner atau penyegar. Softener ni berfungsi untuk melembutkan muka selain membantu penyerapan yang lebih baik. Tips nak bagi kulit betul-betul bersih ialah dengan menggunakan Softener. Kalau masih terdapat sisa-sisa make up atau kekotoran di kapas muka tu maksudnya belum bersih lah tu. Tahu tak kalau muka tak dibersihkan dengan sempurna, ia akan menyebabkan pori tersumbat. Bila pori tersumbat memang sangat mudah menjemput jerawat datang taw. Jadi kalau masih tumbuh jerawat tu check lah balik cara cuci muka tu betul-betul bersih ke tidak ya.


Kiri - Day Solution Sunscreen SPF 35
Kanan - Night Solution

Langkah seterusnya ialah Day Solution Sunscreen SPF 35. Pastikan kulit muka kita mendapat perlindungan secukupnya daripada cahaya matahari yang sangat bahaya dan boleh menyebabkan kanser kulit. Day Solution ni juga mampu mengurangkan penghasilan jeragat yg kebiasaannya semakin ketara bila umur kita semakin meningkat. Yang bestnya Day Solution ni memang jenis ringan, tak melekit eh macam rasa tak pakai apa-apa pun.

Ha bila malam pula, Su pakai Night Solution yang mengandungi encapsulated vitamins dan antioxidants yang disatukan dengan kolagen untuk menghalang dan mengurangkan deep lines dan kedutan. Kita akan nampak biji-biji kecil yg sebenarnya adalah Nutribeads dan Microcapsules yang mengandungi vitamin. Bila kita pump keluar biji-biji tu akan pecah dengan sendirinya. Bangun pagi tu kan confirm senyum sorang-sorang terus berlari tengok cermin sebab memang rasa kulit sangat lembut. Ada customer ni pelik kenapa sejak pakai Night Solution parut jerawat dia semakin pudar. Suka betul dia taw!


Age Fighting Moisturizer - Combination to Oily Skin (CTO)



Age Fighting Moisturizer - Normal to Dry Skin (NTD)



Yang seterusnya ialah Age Fighting Moisturizer yang berindak sebagai pelembap. Ia didatangkan dalam 2 formula sama seperti Cleanser tadi iaitu NTD dan juga CTO. Su gunakan formula NTD dan yang bestnya bila pakai Moisturizer ni make up kita nampak lebih cantik dan long lasting. Sampai ke petang memang rasa moist je muka ni. Ia akan lock kelembapan di kulit selama 10 jam jadi memang tak akan rasa kering. Bagi formula CTO pula it's just nice! Bila pakai tu tak adelah rasa sgt oily pun. Tapi ia akan membantu mengawal dan menyeimbangkan kandungan minyak di muka kita.



Moisture Renewing Gel Mask

Langkah terakhir ialah manjakan muka dengan Moisture Renewing Gel Mask. Gel Mask ni lebih dikenali sebagai Sleeping Mask sebab kita boleh bawak tidur. Penggunaannya pula hanyalah dua atau tiga kali sahaja seminggu. Memang sangat jimat! Su pakai setahun pun tak habis-habis. Apa yang bestnya tentang mask ni ialah ia berfungsi untuk melembut, melembap, menghalus dan juga kalau siapa yang muka sensitif atau bermasalah sangat bagus gunakan Gel Mask ni sebab ia akan meredakan kulit kita yang bermasalah tu. Su memang ada masalah alergik, jadi bila tersalah makan akan buat naik ruam di muka, so apply Gel Mask ni je. Rasa sejuk di muka, esok pagi bangun memang hilang dah ruam tu! Kalau ada jerawat pun esok pagi confirm kecut. Best kan?


Ramai yang cakap mahalnya Timewise Miracle Set ni??? Hihi relax awak-awak semua yaaaa..bende berkualiti memang susah nak jumpa yang murahhhhhh. Hihi Tapi Timesiwe ni berbaloi-baloi taw. Tak percaya? Ha tengok ni pengalaman Su pakai :


3-In-1 Cleanser – Tahan selama 4 bulan
Moisture Renewing Softener – Tahan selama 4 bulan
Day Solution- Tahan selama 4 bulan
Night Solution-Tahan selama 4 bulan
Age Fighting Moisturizer-Tahan lebih 5 bulan
Moisture Renewing Gel Mask-Tahan lebih 8 bulan


Bila didarab ditolak ditambah dibahagi actually harga Timewise Miracle Set ni lebih kurang je dengan harga produk-produk kat luar sana tu taw. Yang ni berbulan-bulan pun tak habis-habis. hehe

Timewise Miracle Set ni boleh dibeli asing-asing. Tak wajib pun beli set. Su akan advise ikut bajet customer tapi seeloknya cuba yg asas dulu iaitu 3-In-1 Cleanser, Moisture Renewing Softener dan Age Fighting Moisturizer. Bila dah cuba tiga ni, confirm akan place order untuk yang lain pula. Orang kata Mary Kay ni berhantu sebab bila dah beli satu, nanti  mesti nak beli yg lain pula. Hihi



30 November 2014. Masa ni masih guna set Botanical Effects. Parut jerawat di dahi tu mmg sangat susah nak hilang


Setelah 10 bulan dengan Timewise Miracle Set. Anda nilaikan sendiri :)


Perubahan paling ketara bila pakai Timewise Miracle Set ni parut jerawat hilang! Bulan ni genap 11 bulan sy gunakan Timewise dan masih setia sehingga sekarang. Muka rasa lebih firm, lembut, warna kulit lg sekata dan rasa macam cerah sikit. Hihi Awak semua wajib try! Kenapa? Sebab Mary Kay ada customer satisfaction guarantee. Best kan? Nampak sangat Mary Kay memang sangat yakin dengan produk mereka. Dahla setiap tahun berbililon dolars diperuntukkan untuk buat R&D. Setiap produk yg dihasilkan pulak akan menjalani sebanyak 300,000x ujian sebelum dikeluarkan kpd pengguna. Lagi yg bestnya sebab produk yang dihasilkan adalah Clinically dan Dermatologist Tested. Jadi memang selamat dan tak perlu ragu-ragu tahap kebersihan dan keselamatannya. 

Jom whastapp su cepat! Su akan advise set mana yg sesuai untuk anda ya. Kita ikhtiar sama-sama. InsyaAllah kalau niat baik, Allah akan permudahkan. Mesti ada di antara kita yang dah pening sangat tak tahu ape lagi nak pakai kan. Dah dah, jangan bazir duit lagi beli macam-macam yang akhirnya kita yg merana. Igt taw Mary kay da CUSTOMER SATISFACTION GUARANTEE. Jadi anda takkan sesekali rasa menyesal. Pecayalahhh :)

With love,
Suraya Azmi
+6013-7345.908
Your Mary Kay Beauty Consultant


26 comments:

Anonymous said...

hai.. bgaimana cara pemakaian melacep plus ultimate serum tu? thanks

Anna said...

Slm.nk tanya .night solution ..age fighting boleh pakai dgn mask sekali ke..

Anna said...

Slm.nk tanya .night solution ..age fighting boleh pakai dgn mask sekali ke..

Unknown said...

وَعَلَيْكُمُ السَّلاَم وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Puan boleh tinggalkan no whatsapp? Atau boleh terus whatsapp sy (013-7345908) untk penerangan lebih details ya😘

Junita said...

Boleh sis.. Pakai nigh solution.selepas tu mask (moustrize gel mask - bleh bawa tido) bukan botanical mask yer.

hamizah ahmad said...

salam..nak ty..utk permulaan kalau nk terus amik set time wise x pe ke? x nak amik yg botanical tu?

Unknown said...

sorry ... mary kay ni ke yang ade buat kelas make up percuma dan kelas penjagaan kulit percuma ?

Anonymous said...

Salam..sis saya ada pakai satu skincare tpi lepas saya pakai muka jdik mengelupas,merah dan pedih lepastu jdi hitam d sekitar kawasan mulut..adkh healing proses or xsesuai dgn muka saya

shery said...
This comment has been removed by the author.
shery said...

Hai sis, kalau nak cuba produk mary kay ni tapi tak nak beli complete set, jadi apa yang basic perlu guna

Normala said...

Utk permulaan mmg perlu ke ambil set botanical effects

Normala said...

Utk permulaan mmg perlu ke ambil set botanical effects ke

Anonymous said...

HI NAK TANYA PRICE FOR EACH TIMEWISE ITEM BRAPA YA.TQ

Anonymous said...

Assalamuakaikum.. Time wise ni ada trial pack tak? If ada price nye? Tq sis

Unknown said...

Sy mula2 mmg pki set BE..mula2 mmg kuar jrwt hampir setahun sy pki..sy tetap sabar sbb dh melabur kan..alhamdulillah ok..xde jrwt lagi just parut..then sy tukar set timewise naik jerawat pulak tp xketara sgt la.. Sy stress sbb parur jrwt still ade.. Adakah sy xsesuai dgn set timewise?

ATYNA said...

Bagaimana saya nak tahu kulit sy jenis oily atau normal atau dry?

Baby vampire said...

Assalamualaikum sis.. Sy mohon izin copy info pasal mary kay boleh x?

Unknown said...

Mcm mane nak tao kulit kte ni jenis ape?

Unknown said...

Mcm mane nak tao kulit kte ni jenis ape?

Anonymous said...

hai sis, boleh tak sy share testimoni sis ni di akaun media sosial sy?

Unknown said...

Mmg best ssgt pakai timewise nie

Unknown said...

Assalamualaikum ..sy baru pakai set no tapi kenapa muka sy rasa tegang, pore di muka jd lebih besar Dan bny?is Tak sesuai ke dgn sy?

Unknown said...

Nak pakai age fighting selepas pakai apa? N saya nk pakai minimizer pore cam mn? Tq

Unknown said...

Nk phone no

nurul said...

Da

Unknown said...

Hai. Minta kebenaran tuan punya blog. Saya serius nak letgo moisturiser, mask botanical effects F2, cc cream spf30. Ni sume saya bagi RM180. Masih baru. Saya dapat barang ni Jan 2019.Free sling bag/clutch Limited Edition Mary Kay.Free postage. Free Facial Cloth. Boleh whatsapp +60136296604. TQ.

Copyright to SURAYA AZMI
Designed by UMIESUEstudio 2015