Wednesday 16 December 2015

Hilangkan Jeragat Dengan Melacep Plus Ultimate Serum






Hai semua! Jeragat merupakan  di antara 10 masalah kulit yang kerap dihadapi oleh kaum wanita yang berumur di antara  20 hingga 50 tahun. Ia disebabkan oleh pembentukan minyak, sel-sel kulit mati dan juga bakteria dibahagian liang-liang muka. Jeragat kerap muncul di kawasan muka seperti di bahagian pipi. Namun, terdapat juga yang mengalaminya di bahagian hidung dan dahi.

Jom kita tengok apakah penyebab kepada jeragat :
  • Sinaran Matahari
Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.
  • Perubahan hormon
Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil "chloasma" atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.
  • Kosmetik
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.
  • Keturunan
Akibat daripada genetik. 

Dari segi rawatan pula, Su pernah baca satu artikel ni di mana jeragat hanya boleh dihilangkan dengan rawatan laser yang kadang kala boleh mencecah ribuan ringgit. Yang paling digeruni muka kita akan membengkak antara 3-5 hari selepas rawatan laser tu. Aduh sakitnyaaa. Lepas tu mesti ada penjagaan khusus untuk kulit muka kerana walaupun terdedah kepada sedikit sinaran cahaya matahari akan mengembalikan jeragat tersebut. Tak dapat bayangkan macam mana sakitnya muka bile membengkak macam tu. Sanggup ke?

Untuk makluman,jeragat tak boleh hilang ye dan ia hanya boleh pudar dengan kaedah rawatan yang betol. Yang paling pentingkan kulit kita cukup lembapan, baru lah senang sebarang serum nak meresap ke dalam muka. 

Su pun ada jeragat hasil dari penggunaan peeling product masa sebelum guna Mary Kay dulu. Kulit su semakin nipis dan lama-lama nampak jeragat mula ada di tulang pipi. Mujur Mary Kay ada rawatan khusus untk jeragat iaitu Melacep Plus Ultimate Serum. 






Ini adalah 3 ramuan utama dalam Melacep Plus Ultimate Serum :

1. Edelweiss Extract
Mencerahkan, memberi perlindungan, kaya dengan Antioksidan untuk membantu mengurangkan perubahan warna pada kulit.

2. Algae Extract
Meransang pembentukan melanin dan membantu menghalang perubahan warna pada permukaan kulit.

3. Vegetable Amino Acid
Memperbaiki kecerahan kulit, menjadikan tona kulit lebih sekata dan mengurangkan bintik-bintik hitam pada kulit.

So far, su dah gunakan serum ni selama 3 bulan dan kesan ketara bila jeragat tu makin pudar. Warna kulit pun makin sekata dan cerah. Kulit semakin anjal sebab ada fungsi anti aging juga dalam serum hebat ni. Tekstur kulit pun just nice, lembut, pori semakin mengecil. Muka pun sentiasa lembap, jadi make up nampak cantik je di muka. 

Di bawah adalah gambar selepas hampir sebulan menggunakan Melacep Plus Ultimate Serum. Make up yang sama, tudung yang sama dan lighting yang sama. Jeragat tu makin kurang kan?


Dan ini yang terkini, jeragat makin pudar. Alhamdulillah, berkat kesabaran dan berkat kehebatan Melacep Plus Ultimate Serum, jeragat semakin pudar dan muka pun semakin cerah. Yang peliknya tu dah 3 bulan pakai, tapi masih banyak lagi. Memang jimat!


Jom whastapp su cepat! Su akan advise set mana yg sesuai untuk anda ya. Kita ikhtiar sama-sama. InsyaAllah kalau niat baik, Allah akan permudahkan. Mesti ada di antara kita yang dah pening sangat tak tahu ape lagi nak pakai untuk hilangkan jeragat kan. Dah dah, jangan bazir duit lagi beli macam-macam yang akhirnya kita yg merana. Igt taw Mary kay da CUSTOMER SATISFACTION GUARANTEE. Jadi anda takkan sesekali rasa menyesal. Pecayalahhh :)


With love,
Suraya Azmi
+6013-7345.908
Your Mary Kay Beauty Consultant



5 comments:

Unknown said...

Boleh sy share post sis?

Sapiah mamat said...

Berapa harga sebotol tu sis?

Unknown said...

Boleh share selain dr serum,apa produk mary kay yang su gunakn ye...tq

Aida Ramli said...

assalam..klau just gna serum tu je bleh ke?

Unknown said...

berapa harga sebotol serum tu

Copyright to SURAYA AZMI
Designed by UMIESUEstudio 2015